• Produkter for konkurrence og træning!
  • Gratis fragt over 500kr
  • Sikker betaling med DIBS

10 november 2016

Når kroppen trænes bliver den både påvirket i fitnesscentret, men også over en lang periode efter, således at vi som mennesker kan mærke det på os selv i hverdagen – læs selv med på hvilke påvirkninger træning kan have på dig:

1. Mekanisk Stress: Opstår ved kontinuerlig træning ell. høj intensitets træning uden hviledage, og kan skabe mikrotraumer (små beskadigelser) i muskelfibre – som kan skabe det man kalder DOMS (forsinket muskelømhed f.eks. 3 dage efter træning) og på lang sigt inflammation i væv (som giver smerter ved sener og muskler)

2. Metabolisk Stress: Opstår oftest når man træner med vægte og kan mærke at musklerne ”syres til”, ved f.eks. for lille pause mellem sæt eller øvelser. Det der sker er en mindre ophobning af træthedsstoffer. Musklerne er dog oftest klar igen mellem 30-120 sek. Ved stor belastning kan man oftest forvente 3-5 min før man er klar.

Michael Plahn
Maxim Træningsekspert

Relaterede blogindlæg

Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre dit besøg. Læs mere om cookies på dette site.
Dine varer er lagt i kurven. For at udnytte rabatten, må du være logget ind som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM