• Produkter for konkurrence og træning!
  • Gratis fragt over 500kr
  • Sikker betaling med DIBS

17 januar 2017

STYRKETRÆNING for udholdenhedsatleter: Balder & Lår

For dig som atlet, kan styrketræning være med til at skabe en bedre kropsholdning, en mere effektiv bevægelsesøkonomi og samtidigt mere powerudvikling i de trænede område.

Squat:

Formål: Skabe mere styrke i forlår og balder
Quing: Ret rygsøjle, Knæ i samme retning som fod, Åben hofte, dybde: hofte under knæ , klem balder sammen ved op, pres hæl, ankelmobilitet kan bremse

Bulgarian Split Squat

Formål: Skabe mere styrke i forlår og balder, samt træne aktiveringen af hoftestabilisatorerne funktionelt (grundet balance på et ben)
Quing: Kortere skridt = Forlår, Længere skridt = Baglår og Balder, Pres op med hæl, spænd i balde når du presser, Ankelmobilitet, Knæ i samme retning (Ved ømhed på senen under knæskallen, er det vigtigere at du tager et længere skridt, så du minimere presset.)

Stående Hofteabduktion m. kabel (er vigtig hvis man føler at man gerne vil have styrket sine hoftestabilisatorer)

Formål: Styrke hofteabduktions musklerne – bl.a. Gluteus Medius (særdeles vigtig idet den er med til at stabilisere hofteleddet under løb, cykling eller gang.)
Quing: Skulderbredde mellem fødder, tæer pege opad, løft kun ben op til naturligt punkt (ik benyt momentum), kablet vil trække dig modsat – så stabiliser med modsat hofteabduktorer

Relaterede blogindlæg

Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre dit besøg. Læs mere om cookies på dette site.
Dine varer er lagt i kurven. For at udnytte rabatten, må du være logget ind som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM