• Produkter til konkurrence og træning!
  • Fri fragt over 500kr
  • Sikker betaling med DIBS

17 januar 2017

Indendørs Cardiotræning
– 2 vigtige aspekter for at rykke din kondition.

1. Forbedre din Maksimal Iltoptagelse

Crosstrainer Intervaller:

  • Henvender sig især til løbere, cykelryttere, triathleter og ocr atleter
  • Selve træningssessionen skal vare 20min i alt. Fordelt kontinuerligt på 2min i 95 % HRMax og 2min i 60 % HRMax
  • Intervalintensiteten vil dermed være det der kaldes ”Høj Intensitet” – her er formålet at træne lunger og muskulatur til at indtage mere ilt og dermed øge kroppens naturlige evne til at optage ilten i kredsløbet og i cellerne. Og dermed forbedrer den Maksimale Iltoptagelse.

2. Forbedre evnen til at arbejde med ophobet træthedsstoffer i kroppen

OCR Intervaller:

    • Henvender sig især til OCR atleter, da de oftest vil ligge i den intensitet hvor de skal arbejde med ophobet træthedstoffer, grundet deres konkurrence distancer og forhindringer.
    • Selve trænings sessionen skal foregå i et konstant langt interval på ca. 10 min. som gentages 2-3 gange
    • Intervalintensiteten skal foregå i eller lidt over Anaerob Tærskel området. Den AT indtræffes oftest hos veltrænede atleter ved omkring 87 % HRMax og lidt lavere hos motionister.
    • Bevæger man sig over den AT, vil der i musklerne dannes flere træthedsstoffer, end der nå at fjernes.
    • Øvelserne der skal køres igennem vil være følgende

– 2 min. Roning (90 %HRMax)
– 10 Pull Ups
– 2 min. Roning (90 %HRMax)
– 10 Thruster
– 2 min. Roning (90 %HRMax)
– 10 Chin Ups

Ca. 75 % af øvelserne vil være med fokus på træk bevægelsen, hvor rygmuskulaturen primært udtrættes. Dette da der i OCR løb fokuseres meget på træk musklerne ved klatring, armgang osv.

Relaterede blogindlæg

TAK FOR DIN TILMELDING!

Få 15% rabat på alle produkter
Få vores produktnyheder først og bliv inspireret

Dine varer er lagt i kurven. For at udnytte rabatten, må du være logget ind som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM