• Produkter for konkurrence og træning!
  • Gratis fragt over 500kr
  • Sikker betaling med DIBS

17 januar 2017

  • Coren udgøres kort fortalt af musklerne i maveregionen og af de små muskler langs rygsøjlen

  • Opgaven er at koordinere og stabilisere din rygsøjle under bevægelse

  • En svag core kan føre til overbelastningsskader, reduceret kraftudvikling og dermed nedsat præstationsevne

 

Diagonalløft

Formål: At øve din krop i at aktivere din core, samtidigt med at den arbejder funktionelt over bagmuskelkæden. Derudover stiller den også krav til din koordination og balanceevne, som dermed også bliver trænet.
Muskler aktive: Rygstrækkerne hen over rygsøjlen + der er en generel spænding i coremuskulaturen.
Quing: Så lige som muligt, undgå for meget skulder-eller hofte rotation

Corkscrew (HUSK at twiste lige mange gentagelser til hver side)

Formål: At styrke dine skrå mavemuskler
Muskler aktive: Skrå mavemuskler + lige mavemuskler + generel spænding i coren
Quing: Langsom bevægelse, Twist mod den ene side, brug ”lige mavemuskulatur” til at løfte hofte fra gulvet (ikke hænder)

Foldekniven

Formål: At styrke de lige mavemuskler
Muskler aktive: Lige mavemuskler + hoftebøjerne + hvis du laver øvelsen korrekt vil du kunne opnå fuld spænding i hele coren igennem hele bevægelsen.
Quing: Langsom udførsel, Denne øvelse er motiverende da man her er på en mission hvor man skal fange og aflevere bolden igen, derudover stiller den krav til funktionel muskelaktivering idet coren skal aktiveres samtidigt med at flere muskler skal samarbejde i bevægelsen,

Relaterede blogindlæg

Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre dit besøg. Læs mere om cookies på dette site.
Dine varer er lagt i kurven. For at udnytte rabatten, må du være logget ind som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM