• Produkter for konkurrence og træning!
  • Gratis fragt over 300kr
  • Sikker betaling med DIBS

17 januar 2017

Indendørs Cardiotræning
– 2 vigtige aspekter for at rykke din kondition.

1. Forbedre din Maksimal Iltoptagelse

Crosstrainer Intervaller:

  • Henvender sig især til løbere, cykelryttere, triathleter og ocr atleter
  • Selve træningssessionen skal vare 20min i alt. Fordelt kontinuerligt på 2min i 95 % HRMax og 2min i 60 % HRMax
  • Intervalintensiteten vil dermed være det der kaldes ”Høj Intensitet” – her er formålet at træne lunger og muskulatur til at indtage mere ilt og dermed øge kroppens naturlige evne til at optage ilten i kredsløbet og i cellerne. Og dermed forbedrer den Maksimale Iltoptagelse.

2. Forbedre evnen til at arbejde med ophobet træthedsstoffer i kroppen

OCR Intervaller:

    • Henvender sig især til OCR atleter, da de oftest vil ligge i den intensitet hvor de skal arbejde med ophobet træthedstoffer, grundet deres konkurrence distancer og forhindringer.
    • Selve trænings sessionen skal foregå i et konstant langt interval på ca. 10 min. som gentages 2-3 gange
    • Intervalintensiteten skal foregå i eller lidt over Anaerob Tærskel området. Den AT indtræffes oftest hos veltrænede atleter ved omkring 87 % HRMax og lidt lavere hos motionister.
    • Bevæger man sig over den AT, vil der i musklerne dannes flere træthedsstoffer, end der nå at fjernes.
    • Øvelserne der skal køres igennem vil være følgende

– 2 min. Roning (90 %HRMax)
– 10 Pull Ups
– 2 min. Roning (90 %HRMax)
– 10 Thruster
– 2 min. Roning (90 %HRMax)
– 10 Chin Ups

Ca. 75 % af øvelserne vil være med fokus på træk bevægelsen, hvor rygmuskulaturen primært udtrættes. Dette da der i OCR løb fokuseres meget på træk musklerne ved klatring, armgang osv.

Relaterede blogindlæg

Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre dit besøg. Læs mere om cookies på dette site.
Dine varer er lagt i kurven. For at udnytte rabatten, må du være logget ind som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM